Niepopularni milionerzy (ciąg dalszy)

Milioner

W ubiegłym tygodniu przedstawiliśmy historie kontynuatorów rodzinnych biznesów czy milionerów, którzy zaczynali jako sprzedawcy zapałek. W tym wpisie przytoczymy sukcesy ludzi, którzy plasują się poza pierwszą dziesiątką najbogatszych przedsiębiorców. To także historie popularnych produktów i ich anonimowych twórców. Jednocześnie to kilka gotowych przepisów na sukces w świecie biznesu.

Larry Page

To kolejny amerykański programista w naszym zestawieniu. Wspólnie z kolegą ze studiów, Sergeyem Brinem wpadł na pomysł stworzenia wyszukiwarki internetowej w oparciu o algorytm PageRank (nazwa wywodząca się od nazwiska twórcy). Google jest obecnie najpopularniejszą przeglądarką internetową. To właśnie jej podporządkowane są kampanie SEO copywriterskie. Przedsiębiorcy wydają również niemałe kwoty na pozycjonowanie, tylko po to, by ich strona WWW znalazła się chociaż na pierwszej stronie listy wyników wyszukiwania.  

Dieter Schwarz

Twórca filozofii wysoka jakość na każdą kieszeń, założyciel ogólnoświatowej sieci sklepów Lidl. Jednocześnie ten niemiecki milioner kontroluje sieć sklepów Kaufland. Obecnie w  ok. 10 tys. miejsc w Europie można zrobić zakupy w Lidlu. Jak każdy niepopularny milioner, Schwarz broni swojej prywatności i stroni od mediów.

Karl Albrecht

Najbogatszy Niemiec, a zarazem największy konkurent Dietera Schwarza. Wspólnie z bratem, Theo założyli sieć marketów Aldi. Pomysł na utworzenie sieciówki pojawił się po tym, jak bracia Albrecht otworzyli mały, osiedlowy sklep spożywczy. Karl uznawany jest przez dziennikarzy za osobę niezwykle skrytą. Nigdy nie udzielił ani jednego wywiadu. Pewien paparazzo miał więcej szczęścia niż jego koledzy z branży. Stał się bowiem autorem jedynego zdjęcia Karla Albrechta, które pojawiło się w mediach.  

Phil Knight

Z wykształcenia dziennikarz, w praktyce współzałożyciel i prezes marki odzieży sportowej, Nike Inc. Jego najsłynniejszym pomysłem były buty Tiger Running Tour, które zyskały dużą popularność wśród biegaczy. Zanim zdecydował się produkować odzież i sprzęt dla sportowców, był księgowym.

Tadashi Yanai

Stawkę najbogatszych przedsiębiorców zamyka właściciel firmy Fast Retailing, która zajęła się outsourcingiem dla firmy odzieżowej, Uniqlo. W 1984 r. w Hiroszimie otwarto pierwszy sklep odzieżowy Uniqlo. Wkrótce potem Uniqlo stało się marką globalną.

Każda z historii niepopularnych milionerów jest dowodem na to, że na rynku sprzedają się głównie dobre pomysły. Mogą to być również proste wizje, np. IKEA– meble, które składasz sam albo MacDonald– miejsce, gdzie jedzenie zawsze smakuje tak samo. Tajemnicą sukcesu przedsiębiorstwa jest przede wszystkim innowacyjność, czyli działanie, które ułatwia ludziom życie.